Menu
Domů
Collega Brokers
Collega Makléř
Kontakt
Collega
Etický
kodex
Collega Investice s.r.o.
OBSAH
Vystupování zaměstnanců mimo pracoviště a pracovní dobu
Firemní čas, majetek a zařízení
Nabízení a přijímání darů
Konflikt zájmů a konkurence
Ochrana osobních údajů a důvěrných informací
Profesionalita
Finanční evidence
Zákazníci
Obchodní partneři
Oznamovací povinnost
Závěrečná ustanovení
ČÁST PRVNÍ
VYSTUPOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ A SPOLUPRACOVNÍKŮ MIMO PRACOVIŠTĚ A PRACOVNÍ DOBU
Chování zaměstnanců a spolupracovníků nesmí ohrozit bezpečnost pracoviště, schopnost plnit pracovní povinnosti nebo reputaci skupiny. Jakékoliv negativní projevy, byť i mimo pracovní dobu a na privátních akcích, mohou být impulzem k zahájení negativní kampaně proti Společnosti.
Názory vyjádřené mimo pracoviště a mimo pracovní dobu mohou být interpretovány jako oficiální postoj společnosti.
Při komentování čehokoliv tykajícího se společnosti mimo pracoviště a pracovní dobu, jak verbálně tak i v písemné formě, musí buď být prezentováno oficiální stanovisko společnosti, nebo musí být vyjádřeno velmi jasně, že se jedná o soukromé stanovisko.
Zaměstnanci a spolupracovníci chrání dobré jméno Společnosti, zastupují ji čestně a s rozvahou.
FIREMNÍ ČAS, MAJETEK A ZAŘÍZENÍ
Je povinností podporovat prosperitu a růst Společnosti. Projevovat respekt k majetku Společnosti, používat zařízení k určenému účelu a čas v práci trávit produktivně.
Nepoužívat majetek společnosti (telefony, faxy, kopírovací zařízení nebo jiná zařízení a stroje, zboží a firemní vozidla) pro účely, které nesouvisí s prací, nestanoví-li interní předpisy jinak.
Nezneužívat firemní prostředky pro soukromé účely.
V případě, že zaměstnanec zjistí škodu vzniklou Společnosti, oznámí tuto skutečnost přímému nadřízenému.
NABÍZENÍ A PŘIJÍMÁNÍ DARŮ
Praxe nabízení a přijímání darů je přijatelná v podnikání, slouží-li k budování dobrých a čestných vztahů s obchodními partnery. Pilířem Společnosti v rámci spolupráce se zákazníky a obchodními partnery je kvalita výrobků a služeb, a vysoce profesionální vztahy s externími partnery. Je však povinností odmítnout jakékoliv finanční dary, dárky a zdvořilostní služby, jež by mohly ovlivnit objektivitu obchodního rozhodnutí.
Je dovoleno přijímat drobné dárky (schválená horní hranice je stanovena ve výši 1 000 Kč) za předpokladu, že tyto dárky nemají vliv na způsob plnění povinností, neovlivňují rozhodnutí a nezavazují k protislužbě, nebo pokud se jedná o reklamní předměty, jež jsou předány oficiálně nebo veřejně (např. během formální akce).
Obchodním partnerům nelze nenabízet jiné než obvyklé benefity včetně reklamních předmětů nebo jiných nízkonákladových položek (schválená horní hranice je stanovena ve výši 1 000 Kč).
Zaměstnanci a spolupracovníci jsou zdrženliví k účasti na zábavných akcích a neformálních setkáních organizovaných našimi obchodními partnery, pokud by to mohlo ovlivnit objektivitu při obchodním rozhodnutí vůči těmto partnerům.
Pokud je zaměstnanec, nebo spolupracovník na pochybách, zda přijmout nebo odmítnout dar, obrátí se na svého přímého nadřízeného, případně na vedení společnosti.
KONFLIKT ZÁJMŮ A KONKURENCE
Jako zaměstnanci a spolupracovníci se snaží vyvarovat situací, které by mohly přispět ke konfliktu zájmů, kdyby soukromý zájem mohl ovlivnit rozhodnutí. Proto společnost zachovává a zavádí účinné postupy, jejichž cílem je identifikovat potenciální konflikt zájmů. Rovněž zajišťuje, aby vnitřní systémy, kontrolní mechanismy a postupy odpovídajícím způsobem sloužily k identifikaci a řešení konfliktu zájmů.
Nezajišťovat poradenské služby pro konkurenci.
Jakékoliv jiné vztahy s konkurencí, zákazníky nebo dodavateli, které by mohly zapříčinit konflikt zájmů, musí být ohlášeny nadřízenému a musí být postupováno v souladu s příslušnými interními předpisy. Zaměstnanec si musí vyžádat písemný souhlas zaměstnavatele, a pokud přetrvávají pochybnosti, záležitost musí být konzultována s vedením Společnosti.
Ve Společnosti je nutno vyhnout se situacím, které by mohly zvýšit podezření z protekcionismu v rámci vztahů manažer/podřízený, při zaměstnávání příbuzných nebo jinak blízkých osob.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A DŮVĚRNÝCH INFORMACÍ
Ve Společnosti je kladen maximální důraz na ochranu informací, se kterými se zaměstnanci a spolupracovníci dostávají do kontaktu při výkonu každodenních povinností, včetně osobních údajů zaměstnanců a spolupracujících partnerů. Je povoleno shromažďovat pouze takové údaje, které jsou nutné v rozsahu nezbytném pro správné fungování Společnosti.
V rámci profesionálních povinností je dovoleno shromažďovat pouze takové informace, které jsou nezbytné pro výkon těchto povinností, a tím pro fungování skupiny.
Důvěrné informace lze využívat striktně k účelům, ke kterým jsou poskytnuty. Po pozbytí tohoto účelu jsou všechny informační podklady vráceny, nebo je zajištěno jejich znehodnocení tak, aby nemohli být použity k dalším účelům.
Společnost se stará o zajištění bezpečnosti informací týkajících se Společnosti, jejích zaměstnanců a spolupracujících partnerů.
Je povinností respektovat duševní vlastnictví.
Zaměstnanec či spolupracovník má právo na přístup k informacím o své vlastní osobě, které společnost shromažďuje a eviduje a má právo nahlédnout do svého osobního spisu zaměstnance.
CHOVÁNÍ NA PRACOVIŠTI
Ve Společnosti je kladen maximální důraz na profesionální chování mezi sebou navzájem i ve vztahu k ostatním. Pouze toto chování vede k efektivní týmové práci a k dosažení plánovaných výsledků. V rámci profesionálních povinností je dovoleno shromažďovat pouze takové informace, které jsou nezbytné pro výkon těchto povinností, a tím pro fungování skupiny.
Nikdo není oprávněn zneužívat pracovní pozice a pracovních kontaktů k jednání nebo výhodám, které nesouvisejí s plnění svěřených úkolů.
Je povinností dodržovat pravidla společenského chování, úctu a respekt k ostatním zaměstnancům a spolupracujícím osobám.
Veškerá jednání jsou vedena taktně a způsobem, který respektuje důstojnost a zachování dobrého jména.
Zaměstnanci a spolupracovníci plní své pracovní úkoly zodpovědně, bez průtahů a ve stanovených lhůtách. Postupují tak, aby Společnosti nevznikaly zbytečné náklady.
Všichni zaměstnanci, spolupracovníci a vedení společnosti jsou povinni vyvarovat se jednání, které má znaky psychického, fyzického či jiného obtěžování a jiných druhů diskriminačního chování.
Při použití firemního služebního vozidla, je i na silnici reprezentována Společnost. Proto jsou nejen v zájmu bezpečnosti vždy a za každých okolností dodržovány pravidla silničního provozu.
Je samozřejmostí dodržovat všechny platné zákony, regulace a pravidla.
FINANČNÍ EVIDENCE
Ve Společnosti jsou dodržovány právní a interní předpisy, kterými se řídí správa účetních položek a evidence faktur, přičemž musí být zaručena přesnost a transparentnost podkladů tak, aby věrně a podrobně odrážely veškeré transakce a využití zdrojů společnosti. Ti ze zaměstnanců, kteří mají přístup k finančním a účetním údajům z důvodu plnění svých pracovních povinností a tyto údaje používají ve své každodenní práci, jsou povinni vynaložit maximální úsilí, aby byla zajištěna věrohodnost všech finančních a účetních záznamů.
Je zakázáno uvádět nepravdivé či zavádějící údaje v účetních výkazech a zprávách.
Je povoleno přijímat a hradit pouze ověřené faktury věrně vystihující podstatu transakcí.
ZÁKAZNÍCI
Zájmy a spokojenost zákazníků jsou nejvyšší prioritou. Zákazníci mají právo očekávat spolehlivost, vysokou kvalitu produktů a služeb a odbornou pomoc na nejvyšší úrovni.
Je povinností plnit všechny závazky vůči zákazníkům, nezneužívat jejich důvěru ani jejich případný nedostatek znalostí nebo zkušeností.
Rovné zacházení je poskytováno všem zákazníkům bez ohledu na jejich pohlaví, věk, vzhled, postavení, národnost, náboženské vyznání nebo sexuální orientaci.
Ať už zákazníci kontaktují společnost osobně nebo písemně, vždy dostanou profesionální a kompetentní služby přátelskou formou a adekvátně reflektující jejich potřeby a očekávání.
Společnost zajišťuje, že produkty, které nabízí svým zákazníkům, splňují nejvyšší standardy kvality.
Stížnosti jsou řešeny rychle a efektivně a zákazníci jsou informováni o výsledku každé podané stížnosti.
OBCHODNÍ PARTNEŘI
Společnost dodržuje sliby a závazky.
Platby a další povinnosti jsou realizovány včas a v souladu se smluvními podmínkami.
Při vzniku složitější situace nebo konfliktu je problém řešen prostřednictvím dialogu se zúčastněnými stranami.
Při výběru dodavatelů a jiných partnerů pro spolupráci je postupováno podle platných zákonů a interních předpisů a také podle principů trhu (atraktivní cenové podmínky, kvalita výrobků a služeb splňující potřeby a očekávání, spolehlivost a profesionalita společnosti), přičemž je zajištěna transparentnost procesu.
Společnost není lhostejná k žádným případům, kdy by některý z jejích partnerů porušil zákon nebo základní pravidla chování.
OZNAMOVACÍ POVINNOST
V případě hodnověrného zjištění jednání v rozporu s tímto Kodexem (dále jen „nepřípustné jednání“), je bezprostředně oznámeno k tomu určené odpovědné osobě. Proti oznámením podaných v dobré víře, nejsou přijaty žádné postihy, a pokud bude v oznámení požádáno, bude zachována anonymita oznamovatele.
Toto oznámení obsahuje následující informace:
Identifikaci osob podezřelých ze spáchání nepřípustného jednání a všech zúčastněných osob, případně osob profitujících z nepřípustného jednání.
Podrobný a souvislý popis nepřípustného jednání včetně časového sledu.
Konkrétní důkazy o nepřípustném jednání nebo jiné konkrétní poznatky podporující podezření ze spáchání nepřípustného jednání.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Kodex navazuje na práva a povinnosti zaměstnanců, které jsou stanoveny zejména zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími právními předpisy, vnitřními předpisy Společnosti a základními pravidly slušného chování.
Tento Kodex je závazný pro všechny zaměstnance Společnosti.
Porušení jednotlivých ustanovení tohoto Kodexu bude posuzováno jako porušení pracovních povinností ve smyslu platných pracovně právních předpisů.
Všichni zaměstnanci a spolupracovníci musí být seznámeni s tímto Kodexem, s jeho změnami a doplňky.
Tento Kodex ve své první verzi a následných úpravách nabývá účinnosti vždy dnem jeho vydání.